Thursday 26 September 2013

7 filmova za 7 dana

Za etf-ovce je fakultet počeo ove nedelje, tako da me zato nema redovno na blogu. Iako sam ja od onih (mnogobrojnih) studenata ovog fakulteta koji ne idu redovno na predavanja, khm, ili bolje, ne idu skoro nikada, tako da mi ostaje pored učenja dosta slobodnog vremena, ipak ne stižem sve ovih dana. Zato sam rešila da ovaj post bude napisan na osnovu moje već postojeće imdb liste, jer nažalost nemam dovoljno vremena za nešto inovativnije. Reč je o spisku mojih omiljenih citata i scena iz filmova. Lista je vremenom dopunjavana i vrlo je moguće da će u skorije vreme uslediti i drugi deo ovog posta. Filmovi su poređani nasumično, jer zaista ne mogu odlučiti koji od navedenih delova mi je draži. Ova lista takođe može poslužiti i kao spisak filmova za svaki dan jedne nedelju ukoliko ih još uvek niste pogledali.

1. It's the sense of touch. In any real city, you walk, you know? You brush past people, people bump into you. In L.A., nobody touches you. We're always behind this metal and glass. I think we miss that touch so much, that we crash each other, just so we can feel something. 

 Osećaj dodidara. U svakom pravom gradu, kada hodaš, ljudi se očešaju o tebe i sudarate se. U Los Anđelesu niko te ne dotiče. Stalno smo iza ovog metala i stakla. Mislim da nam taj dodir toliko nedostaje da nalećemo jedni na druge samo da bismo nešto osetili.

Ovo je citat iz jednog od mojih omiljenih filmova, "Fatalna nesreća" (Crash). Radnja ovog filma satkana je od sudbina više junaka. Međutim, jedna stvar je svima njima zajednička, a to je upravo gorenavedeni citat. U tim rečima sadržana je suština filma. One su glavni pokretači postupaka junaka. U savremenom svetu, dobu interneta i virtuelnih prijateljstava, ostajemo lišeni tog dodira sa ljudima. Panično pokušavamo da taj nedostatak nadomestimo na drugi način, često koristeći pogrešan pristup.
Ukoliko vas zanima, više o ovom filmu možete pročitati u jednom od mojih člana napisanih za Wannabe magazine. Ako još uvek niste pogledali ovaj trostruki Oskarovac, preporučujem vam da to uradite. Ovo je zaista jedan od retkih filmova koji ima sposobnost da izazove katarzu kod gledalaca.


2. Because I have a right to be heard. I have a voice!
    Zato što imam pravo da budem saslušan! Imam glas!

Još jedan Oskarovac na ovoj list, film "Kraljev govor"(The Kings Speech). Iako je tema filma istorijska, pa samim tim nema puno prostora za neke izmene u samom toku radnje ili kraja, ovo ostvarenje donosi snažnu poruku, pa mogu slobodno reći i jedno od najvažnijih pravila u životu. Svako ima pravo da bude saslušan, svi imamo glas, bez obzira da li smo kraljevi ili obični smrtnici. I nikada ne treba odustajati, jer se trud uvek isplati.
Zbog toga mi je gorenavedeni citat jedan od omiljenih, a završna scena, kada kralj uspeva da održi govor i samim tim pobedi mucanje i sve prepreke na koje je nailazio godinama, jedna od najupečatljivijih koje sam videla na filmskom platnu ikada.


3. Perhaps it is good to have a beautiful mind, but an even greater gift is to discover a beautiful heart.
Možda je dobro imati blistavi um, ali još veći dar je otkriti blistavo srce.

Ovo je citat iz jedne od scena filma "Blistavi um" (A beatuful mind) koja je nažalost izostavljena iz finalne verzije. Slično kao i u prethodnom filmu, nekako nalazim da je snaga volje glavnog junaka uspela da prevagne i pobedi halucinacije.
Iako bih mogla izdvojiti bar tri omiljene scene iz ovog filma, izabrala sam onu sa početka priče, kada Neš dobija inspiraciju za svoj ekvilibrijum koji će mu kasnije doneti Nobelovu nagradu.


4. The only person standing in your way is you.
    Jedina osoba koja ti stoji na putu si ti sama.


Film "Crni labud" (Black Swan) mi nije podjednako drag kao neki drugi sa ove liste, jer trilere volim da gledam samo radi razonode i uglavnom ne nose neku snažnu poruku, ali uvek postoje izuzeci. "Crni labud" je jedan od retkih koji mi se zaista svideo, jer pokazuje da u svakom od nas postoji Beli i Crni labud. Pri čemu Crni labud ne mora nužno biti zao, već predstavlja onu našu impulsivnu, nerazumnu i opuštenu stranu. I samo kombinacijom ova dva dela ličnosti možemo upotpuniti sebe. Takođe, kao što je rečeno, ne postoji veća prepreka u ostvarenju nečega od nas samih.


5. Love means never having to say you're sorry.
 U ljubavi se nikada ne mora reći da ti je žao.

"Ljubavna priča" (Love story) je možda tipičan ljubavni film sa tužnim krajem, ali ovaj citat mi i dalje deluje kao jedan od najlepših o ljubavi.


6. If theres any kind of magic in this world it must be in the attempt of understanding someone sharing something. I know, it's almost impossible to succeed but who cares really? The answer must be in the attempt.

Ako na svetu postoji bilo kakva magija ona je u tome da razumeš nekoga, da podeliš nešto. Znam, skoro je nemoguće uspeti, ali koga je briga? Odgovor mora biti u pokušaju.

Znam da sam već pisala o filmu "Pre svitanja" (Before Sunrise), ali on me je toliko oduševio da ga moram spomenuti i na ovoj listi. Post o ovom, kao i dva nastavka, možete pročitati ovde.


7. All cowardice comes from not loving or not loving well, which is the same thing.
Sav kukavičluk dolazi od nevoljenja ili lošeg voljenja što je isto.



Ernest Hemingvej je zaista dobro predstavljen u filmu "Ponoć u Parizu" (Midnight in Paris), a ovo je svakako jedna od najboljih scena.
Ukoliko još uvek niste pogledali ovaj film, a obožavate Pariz, trk na neki od sajtova sa torrentima i skinite ovo fenomenalno ostvarenje za koje sam sigurna da će vas oduševiti. "Ponoć u Parizu" je više od obične romantične komedije, više od nostalgičnog prikaza iz dvadesetih godina prošlog veka, ovo je film koji oslikava pravi duh Pariza vodeći vas kroz Monmartr, Latinsku četvrt, muzeje, pa sve do Versaja.

Koji je vaš omiljeni citat iz filma? Da li vam se sviđa neki od ovih koje sam navela?

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...